Ніжинці обурені свавіллям перевізників

Мешканці Ніжина обурені тим, що довго не можуть дочекатися маршруток. Більшості пасажирів доводиться добиратися додому або пішки, або ж витрачати чималі гроші на таксі. Дехто з містян висловлює думку про те, що таким чином монополісти намагаються тиснути на ніжинців, аби все ж «проштовхнути» підвищення тарифу до 5 гривень 50 копійок.

Навчають покори?


«Донька чекала маршрутку № 8 дуже довго і спізнилася на майданчик. Я не знаю, хто це робить, але вони вже реально дістали своїми інтригами, – обурюється мешканка Ніжина Юлія Славіна. – Ось чому до нас відмовляються їхати іноземні туристи! Я хочу особисто подивитися в очі організатору чи організаторам цього дійства, – продовжує жінка. – У мене троє діте і якби мій чоловік дізнався, скільки грошей я змушена витрачати на таксі, то точно вигнав би з дому».

Олексій Безстуженко обурений тим, що вже третій день поспіль від залізничного вокзалу не ходять вечірні маршрутки. Це викликає дискомфорт у тих ніжинців, які їздять на заробітки до Києва і повертаються пізно ввечері.

«Раніше під нічну електричку о 23:20 ходили маршрутки за трохи завищеним тарифом. Робочий люд роз’їжджався по домівках, – каже він. – Таксист розповів, що два перевізники ділять між собою маршрути, адже нещодавно поліція «накрила» кількох нелегальних перевізників. Причому «відпрацювання» нічних візників ще триває. Мовляв, прийшло замовлення зі столиці».

Ніжинець розповідає про те, що днями зранку страйкували перевізники, в результаті люди змушені були добиратися пішки або ж винаймати таксі.

«Так місцеві транспортні монополісти проводять «виховні» заходи, щоб показати ніжинцям, хто в домі господар, – каже В’ячеслав Лозовий. – У цьому випадкові було б добре, якби провели реальний конкурс серед перевізників».

Дехто припускає, що безлад у сфері міських пасажирських перевезень замовили у міськвиконкомі.

«Це 100 відсотків замовлення виконкому, бо саме там засіли наші «любі друзі» перевізники Шалай (власник компанії-перевізника ТОВ «Пассервіс») і компанія! Маємо наочну помсту громаді за протидію введенню нових тарифів на перевезення, – переконаний містянин Юрій Лабутенко. – Скільки ще ніжинська громада буде терпіти знущання над нею?».

«Неофеодалізм просто якийсь, – підхоплює Владислав Бучин. – Негайно потрібні системні рішення! За умови чесної конкуренції ринок сам себе відрегулює – люди платитимуть більше за проїзд у комфортних умовах, а «скотовози», які розвалюються на ходу, будуть без пасажирів».

Якщо відмовляються возити, треба розривати договір

Ситуацію коментує член громадської ради при Чернігівській облдержадміністрації, керівник групи «Стан пасажирських перевезень» Валерій Марченко: «Між міською радою та перевізниками укладені договори, де прописано все: вартість, інтервал, часові рамки, кінцеві пункти, кількість автобусів на маршрутах. Страйк перевізників – це однозначне порушення умов договору. Невихід вчасно на маршрут – це порушення. За ці порушення передбачені конкретні покарання – від штрафів аж до розірвання договорів. Якщо перевізник недобросовісний і цьому є докази, то виконком має розірвати договір і оголосити конкурс. Недопуск на цей конкурс учасників з інших міст є незаконним і свідчить про певний лобізм з боку міської влади».

Валерій Марченко розповідає, що громадська рада при Чернігівській ОДА надсилала запити на адресу Ніжинського міського голови з проханням надати копії договорів із перевізниками, однак відповіді так і не дочекалась.

Як стало відомо, наразі у Ніжині послуги з міських пасажирських перевезень надають три перевізники – ТОВ «Пассервіс», ПП «Омнібус Н» та ФОП Супруненко І.В. ТОВ «Грааль», який донедавна обслуговував 11-й, 12-й і 13-й маршрути, від зими пішов з ринку. Виконком розірвав із ним договір.

Відповідно до графіку міських маршрутів, затвердженого заступником міського голови Ніжина, рух пасажирського транспорту в Ніжині розпочинається у проміжку 6-6:30 ранку. Закінчують перевозити ніжинців о 22:50. Тож жодного «нічного» графіку не існує.

Експерт переконаний, що з нічних електричок ніжинців забирали «нелегали», які возили пасажирів на свій страх і ризик. Графік та ціну за проїзд вони, очевидно, визначали самостійно та узгоджували між собою. Зрозуміло, що боротьба з нелегальними перевізниками – це прямий обов’язок правоохоронців. Разом із тим, якщо кілька тисяч ніжинців щодня пізно повертаються зі столичних заробітків, їхня потреба у громадському транспорті має бути врегульована. Люди готові навіть доплачувати за нічні маршрутки і жодним чином не засуджують «нелегалів».

«Так, вони їздять нелегально, але якби їх не було, то тисячі ніжинців, які працюють в Києві, не змогли б вчасно потрапити на роботу, – каже Олег Чорний. – Це – недопрацювання транспортного відділу міськвиконкому, оскільки вони не продумали, чим будуть наші земляки добиратись рано вранці та пізно ввечері до залізничного вокзалу і назад».

Залишається тільки здогадуватись, чи почує міська влада думку містян. Як показує практика, у Ніжині чиновники дослуховуються тільки до голосу вулиці.