Тягачі з Ніжина везуть на Хмельницький

«У Ніжині на металолом здали військові машини!» — така інформація розлетілася по області. А що насправді? Минулої середи, 26 березня, з території ПАТ «Чернігіввторчормет», що у Ніжині, фурами почали вивозити тягачі МТ-ЛБ. У п'ятницю, 28 березня, на «Чернігіввторчорметі» стояло півтора десятка тягачів, фури. На трьох вантажівках Хмельницькі номери.

Зовні тягачі не створюють враження робочих: іржаві.
— Територію під техніку орендує у нас Хмельницьке приватне виробничо-ремонтне підприємство «Мазсервіс», — пояснює начальник Ніжинської дільниці «Чернігіввторчормет» Віталій Вінцевич. — Договір був складений ще 10 лютого. Строк оренди закінчується 30 березня.

Чоловік показує документи, у яких значається, що для тимчасового розміщення гусеничних тягачів МТ-ЛБ у кількості 20 одиниць було виділено ділянку площею 400 квадратних метрів. Вартість плати — 3 гривні 15 копійок за квадратний метр. Загальна сума оплати за місяць — 1512 гривень.

— Не боялися приймати таких постояльців?

— Тут немає криміналу. У нас велика територія. Чому вона має пустувати?

Вони простояли майже півтора місяця. А у понеділок приїхали двоє на мопеді. Сказали, що з самооборони. Попросили охоронця дозволити пройти на територію, подивитися техніку. Той сказав: чекайте директора. Розкричалися, що ми щось приховуємо. Коли я приїхав, то показав усі документи.
Були тут і міліція, і СБУ. Документи показали. У людей усе законно.

Через Міністерство оборони ми закупили техніку, — пояснив Олександр Пінчук, заступник директора приватного виробничо-ремонтного підприємства «Мазсервіс». — Було проведено демілітаризацію, вони допущені до експлуатації у народному господарстві. Зараз перевозимо машини до нашого підприємства, що у Хмельницькому.

— Чому для зберігання обрали саме Ніжин?
— Бо купували ми їх саме у Ніжині, на базі зберігання. Перевозити техніку одразу після купівлі було нерозумно. Якби вони рушили, то було б страшне. Сказали б, що армія йде на Київ. Коли у столиці все заспокоїлось, можна було вивозити, але почалися кримські події.

— Навіщо вам стара техніка?
— Після перевезення буде прийнято рішення, в якому плані її треба використовувати. Оскільки наше підприємство — це сертифікована станція заводу «КрАЗ». Ремонтуємо автомобілі «КрАЗ», «КамАЗ». Маємо ліцензію експортного контролю цієї техніки, можемо бути експортерами. Можна використовувати окремі деталі тягачів для «КрАЗів», комбайнів. Але на даний момент демонтувати їх не будемо. Адже в умовах бездоріжжя їх можна використовувати для підвозу вантажів або, наприклад, у народному господарстві як тягач плуга під час оранки.
Зареєструємо їх в органах ДАІ, їм присвоять номери, закріпимо за кожною машиною водіїв.

— Чи не пожалкувало підприємство, що придбало таку техніку саме зараз?
— У глибині душі — так. Багато звинувачень. Роки виготовлення машин — 1979-1981-ий. А комусь хочеться показати, що вони новенькі.

До того ж нам закидають, що ми розкрадаємо військову техніку. Але ж вартість тягачів близько 1 мільйона гривень. Ці гроші пішли на розвиток армії.